Vrijdag 13 maart “Dag van de slaap” Wat doet slaap voor je huid?

Posted on 12 maart-2020 By Angenies Somers

Wat doet slaap voor je huid?

Slapen en huid

Slapen maakt aantrekkelijker!

Na enkele korte nachten komt onze huid al in opstand.

Wel bekend na een nachtje doorzakken….de oogleden en mondhoeken gaan wat hangen, donkere kringen onder de ogen, de huid gaat bleek zien en fijne lijntjes worden zichtbaarder.

Op lange termijn zorgt slaaptekort voor een versnelde huidveroudering, slaap dient immers om onze huid ’s nachts te doen herstellen van externe factoren van buitenaf.

Wat doet een tekort aan slaap met je huid?

Na een korte nacht zijn we wel al eens teleurgesteld wanneer we in de spiegel kijken ’s morgens. Wat gebeurt er allemaal in de huid?

Veel heeft te maken met het hormoon cortisol. Dit hormoon wordt door de bijnieren geproduceerd en komt ook vrij bij teveel stress. Door een langdurig verhoogde cortisolspiegel raken talloze processen verstoord, ook in onze huid.

·       Puistjes, vochtverlies en rimpels

De verhoogde cortisolspiegel vergroot de kans op het krijgen van puistjes, daar de talgproductie omhoog gaat.

Daarnaast beïnvloedt cortisol de aanmaak van hyaluronzuur, dat nodig is om de huid gehydrateerd te houden.

De huid wordt nog vochtarmer doordat cortisol de barrièrefunctie van je huid beschadigt.

De huid wordt dof, droog, kan gaan irriteren, ontsteken of rood worden.

ha densimatrix

Hyaluronzuur kan je ook perfect aanvullen met onze HA Densimatrix, enkele druppels na het reinigen en alvorens je nachtcrème aan te brengen.

Een langdurige verhoogde cortisolspiegel verhoogt ten slotte ook nog eens het aantal suikers in ons bloed. Dit zorgt voor een “versuikering” van ons collageen.

Een heel proces dus, je zou er bijna slaap van krijgen 😊

 

·       Verkeerde slaaphouding

Door (verkeerd) slapen kan je ook rimpels krijgen.

Wie op zijn buik of op zijn zij slaapt bezorgt de huid van zijn gezicht meer spanning en compressie, waardoor zich op den duur meer rimpels zullen vormen.

Deze zogenaamde slaaprimpels verschijnen meestal nààst de rimpels t.g.v. mimiek.

Tip: Slaap op je rug en hoop dat je de hele nacht zo kan blijven liggen?

slapen op je rug

 

·       Houd je huid in goede conditie, vooral bij stress

Stress en onvoldoende slaapuren zijn helaas soms onvermijdelijk in ons dagelijks druk bestaan. Het is dus extra belangrijk de huid extra te verzorgen en een handje te helpen tegen de verschijnselen van vermoeidheid en ouder worden.

 

BasisverzorgingGebruik de 4 aangepaste basisproducten nl. Aangepaste reiniger, aangepaste tonic, een aangepaste crème en een aangepast SPF 50.

 

Laat je hierbij helpen door een professionele huidcoach die jouw huid ter harte neemt. Laat om die reden regelmatig een wetenschappelijke huidanalyse uitvoeren.

 

Zorg in tijden van veel stress dat je huid voldoende krijgt, ik raad jullie aan de ware antioxidant AOX FERULIC aan.

Aox Ferulic

 

Gebruik:

Enkele druppels ’s morgens en ’s avonds na het reinigen en alvorens je aangepaste verzorging aan te brengen is al voldoende.

 

 

Ampoules MelantoninEn als laatste redmiddel kun je een tekort aan slaap aanvullen met de ampoules melantonin, ze bevatten hoge concentraties werkzame ingrediënten die de huid helpen herstellen, voeden en kalmeren.

Gebruik: Na het reinigen, een halve ampoule verdelen over gelaat, hals en decolleté alvorens je aangepaste nachtcrème aan te brengen.

Slaap lekker!

Kruip je mee vroeg onder de wol vanavond? 😊

Prettig weekend gewenst!

Je huidcoach

Angenies

Comments are closed.